مرمت عمارت کازرونی در بوشهر

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر از مرمت عمارت تاریخی کازرونی در استان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا، مرزبان کاووسی امروز شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳ گفت: عمارت تاریخی کازرونی یکی از عمارت‌های شاخص بافت تاریخی شهر بوشهر بوده که اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در آن استقرار دارد و در همین راستا عملیات اجرایی مرمت و سامان‌دهی آن آغاز شده است.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر افزود: هدف از این کار در مرحله اول احیای بنا بوده و در مرحله دوم بهسازی فضای محیطی این اداره‌کل است.

او ادامه داد: هم‌چنین از دیگر اهداف آغاز عملیات مرمت بنای تاریخی کازرونی، بهبود فضای اداری همکاران بوده تا در محیطی مناسب پاسخگوی ارباب رجوع باشند.

نصرالله ابراهیمی معاون میراث‌فرهنگی استان بوشهر در این راستا گفت: عملیات مرمت این بنای ارزشمند شامل اندودبرداری دیواره‌ها، عایق سازی سقف، کف‌سازی حیاط، رنگ‌آمیزی درب و پنجره و اتاق‌ها است.

او در پایان بیان کرد: تلاش ما حفظ و احیا و سامان‌دهی بافت تاریخی بندر بوشهر به‌عنوان یک پهنه ارزشمند کم‌نظیر از لحاظ معماری بوده که از تمام ظرفیت‌ها برای بهبود این مهم استفاده خواهیم کرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403071401034
دبیر مریم قربانی‌نیا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha